Conceptul de informaţie prezintă următoarele aspecte: aspectul sintactic, aspectul semantic (semnificaţia prin prisma convenţiilor sociale), informaţia semantică intenţională (sensul atribuit de emiţător) şi informaţia semantică realizată (sensul decelat de receptor) . În dimensiunile pieţei informaţiei şi a interesului, sunt distinse rolurile de emiţător şi respectiv de receptor, precum şi distribuţia rolurilor între mass-media, publicitate(sfera politicului şi economicului) şi public. Ansamblul informaţional nu este reductibil doar la mass-media: mediul social (grupurile
formale şi informale), comunicarea intra- şi extra-grup (telefon, SMS, e-mail), precum şi
informaţia on-line adăugându-se ansamblului de mijloace de informare/comunicare
a societăţii.Presa scrisă şi audio-video are un impact foarte mare asupra tinerilor
Când folosim termenul Presa scrisa ne gândin la mai multe lucruri,deoarece ea cuprinde o gamă variată.Ea cuprinde ziarul(Evenimentul,Cotidianul,Ziarul de Iaşi Curierul zilei etc),revistele(T.V Mania,Popcorn Bravo girl,Cool girl etc) şi se bucură de o mare popularitate.
Cele mai în vogă reviste ce sunt căutate de tineri în special sunt cele de scandal sau cele care abordeză subiecte despre viaţa vedetelor şi despre care publică tot felul de informaţii începând cu activitatea lor şi terminând cu viaţa personală.Ele au un rol deformator,pun tot felul de imagini ce au un impact mare asupra cititorilor.Astfel tentaţia de a citi o revistă e mai mare decât aceea de a citi o carte.În plus pentru a lectura o carte îţi trebuie mută răbdare pe când revista poate fi citită în câteva minute.
De foarte multe ori presa redă cititorilor o altă realitate.Cosmetizează evenimentele în aşa fel încât să pară mai grave poate decât sunt.Astfel cititul ziarului sau a unei reviste devine o obişnuinţă zilnică,şi cărţile rămân în bibliotecă aşteptând să fie citite.
Nu putem spune că numai presa scrisă are un rol deformator asupra tinerilor,şi presa audio are un rol negativ asupra tinerilor deoarece mas-media oferă o gamă de emisiuni ce promovează tot felul de subiecte tabu. Funcţiile mass-mediei sunt: monitorizarea realităţii social-politice pentru relatarea evenimentelor petrecute, interpretarea sensurilor profunde ale evenimentelor, de socializare de a conferi un statut,de a consolida normele sociale.
Nu putem spune că numai presa scrisă are un rol deformator asupra tinerilor,şi presa audio are un rol negativ asupra tinerilor deoarece mas-media oferă o gamă de emisiuni ce promovează tot felul de subiecte tabu. Funcţiile mass-mediei sunt: monitorizarea realităţii social-politice pentru relatarea evenimentelor petrecute, interpretarea sensurilor profunde ale evenimentelor, de socializare de a conferi un statut,de a consolida normele sociale.
În ziua de azi majoritatea tinerilor vizionează emisiuni de divertisment puţini sunt acei care vizionează emisiuni culturale.
La televizor cele mai vizionete sunt buletinele de ştiri,emisiuni ce promovează viaţa vedetelor
şi despre viaţa oamenilor.
Ziarul care îmi face plăcere să îl citesc este Evenimentul deoarece el prezintă evenimente culturale din viaţa cetăţenilor,economie, sport,despre noi şi altele şi alte rubrici.
Nu am o revită preferată pe care să citesc.
Revistele pe care le recomand cititorilor sunt:"Lumea citeşte" şi Revista "Dilemateca"
In this article i want to say that in owur days is very for us to informate
No comments:
Post a Comment